PERHEPIRKKO® – ensireaktioita kentältä

Perhepirkosta on saatu hyvää palautetta kentältä, kun ohjelmistopalvelua on esitelty. Helppokäyttöinen työskentelyalusta vaikuttaa olevan tervetullut avaus lastensuojelussa. Kokeilijoita ilahduttaa erityisesti se, miten ohjelma vahvistaa asiakaslähtöisyyttä, jäsentää monimutkaisia asiakastilanteita ja tekee suoran asiakastyön askeleet näkyväksi.

Asiakaslähtöisyyden vahvistuminen

”Perhepirkkoon syntyvä dokumentaatio on vihdoin avointa ja läpinäkyvää… nämä kirjaukset edustavat ennen kaikkea asiakkaan omia muistiinpanoja ja mielipiteitä.” – kirjaamisen asiantuntija

Systeemisen asiakasprosessin jäntevöityminen

”Käsikirjoja on tehty hallinnollisjuridiseen puoleen ja asiakastietojärjestelmä ohjaa siihen omalla tavallaan myös, mutta tämä on nyt ensimmäinen digitaalinen työnohjaustyökalu systeemiseen suhdeperustaiseen lastensuojelun prosessiin.” – johdon edustaja

”Tykkään siitä, että tämän jälkeen meillä ei vain sanota, että työskennellään systeemisellä otteella ja suhdeperustaisesti – tämän avulla voin katsoa missä ja miten se oikeasti näkyy” – johdon edustaja

Monimutkaisten asiakastilanteiden jäsentyminen

”Tämä rohkaisee pilkkomaan lastensuojelun asiakastilannetta osiin – me lähestymme ehkä liian isoina kokonaisuuksina näitä asiakasperheen tilanteita.” – sosiaaliohjaaja

Suoran asiakastyön askeleet näkyväksi

Tämähän tarkoittaa, että meidän tulee työskennellä systeemisesti ja suhdeperustaisesti myös viikkokokousten ulkopuolella – jotenkin se systeeminen työote unohtuu vielä ja tulee lipsahdettua siihen vanhaan tyyliin.” – sosiaalityöntekijä

”Hyvä, että oma työskentely asiakkaan kanssa tulee tässä niin avoimesti näkyväksi.” – sosiaaliohjaaja

Ota yhteyttä, niin kerromme lisää:

Sanna-Tuulia Lehtomäki, liiketoimintajohtaja

p. 050 3014737 sanna-tuulia.lehtomaki@solutos.fi